Nu sint primul si probabil nici ultimul care are probleme cu minunatul ISP numit RDS. Iata cum se rezolva ( not ) o problema tehnica.
Se da o locaţie in Bucureşti care are un cable modem, abonament bussiness. Nu vorbim de abonamentele pentru home use ca acolo intram in alte probleme.
Linkul merge ca in pozele de mai jos:
Cable modemul se desincronizează la fiecare 5 minute. Ce poate face in situaţia aceasta ? Suna la 0213010888
“Bine aţi venit la RCS / RDS departamentul de relaţii cu clienţii. Pentru îmbunătăţirea calităţii serviciilor acest apel poate fi înregistrat . Continuarea apelului reprezintă acceptul dvs. In caz contrar va rugam sa ne contactati prin email sau fax.”
O voce suava răspunde “Mnnnngs Ngggrrr , cu ce va putem ajuta?” Nu am pus numele real pentru ca efectiv nu l-am inţeles . Vorbitul suav in barba se pare ca nu o ajuta pe domnişoară. Mi-a adus aminte de nişte versuri din Parazitii dar am sa păstrez decenta in acest post.
Eu: “Buna ziua , sint Mihai de la TFM Group. In sediul din X , am packet loss de 50%”
Ea: ( după o scurta pauza in care probabil s-a întrebat ce e aia packet loss ) Da-ţi-mi va rog ip-ul.
…
Urmează o conversaţie neinteresanta in care ea afla unde e localizat sediul , pe ce nume e abonamentul etc etc. Conversaţie inutila din moment ce are ip-ul. Nu are rost sa va plictisesc cu aceasta conversaţie ( de 5 minute de altfel )
….
Eu: 82.xxx.xxx.xxx
Ea: Aţi resetat cable modemul ?
Eu: Da
Ea: Observ ca sint probleme. O sa va pun un ticket. Numărul de ticket este xxxxxxxxx.
Eu: ok . am notat.
Ea: Cu altceva va mai putem ajuta ?
Eu: Aaaa. Numărul de ticket nu rezolva problema. Timp estimativ de rezolvare . Nu funcţionează de 2 zile.
Ea: O sa va contacteze colegii mei.
Eu: ok …
“va mulţumim ca aţi apelat la serviciile rcs / rds” beep beep beep beep
Este numai una din conversaţiile cu serviciul “support” … As putea sa întreb ce suporta ei acolo … Dar tare mi-e teama ca o sa primesc IAR un răspuns ” Noi nu oferim suport pentru linux”. Cum am primit de 2 ori pina acuma. Daca pina diseară nu merge sun iar … Si o sa mai am subiect pentru inca un articol.
La call center RDS cred ca raspund centralistele reciclate din “Epoca de aur”.
Din contra. Cred ca-s numai blonde … stiti voi de care >:)
Din ce vad acolo ai probleme cu calea directa pana la gateway, adica ori revers busit ori mufat de-an pewlea.
Eu zic sa te apuci sa dai telefoane si sa faci rost de cateva Kg de Semtex 😉 Cu logistica vin eu 😀
Am primit si eu celebra replica “nu oferim suport pentru linux”, moment in care i-am “susurat suav(multi decibeli, brusc)” in telefon ca nu l-am sunat sa-mi “depaneze”calculatorul ci sa-mi rezolve problema cu internetul.Cred ca l-a trezit cam brusc ca a iesit de pe pista cu trackul”nu avem suport pentru linux” si s-a apucat de verificari.
Crezi ca UPC sau Romtelecom sau vreo retea de cartier ofera “suport pentru linux”. Pun pariu ca toti din prima linie au o foaie cu intrebarile numerotate in ordinea in care trebuie sa le puna.
Dan: internetul nu inseamna suport pentru linux. Suportul pentru linux mi-l pot oferi eu singur. Dar cu conditia ca pe ethernetul care ajunge la mine sa nu am pierderi , sa mearga in parametrii stabiliti in contract. “nu oferim suport pentru linux” e o cretinatate inventata de ei. Daca spuneam ca am Coral sau Independent sau Cray crezi ca ar fi avut vre-o relevanta ?
Nu’mi spune frate ca pe mine m’au tampit timp de ~ o luna pana cand am renuntat definitiv la ei. Atat de cretini’s operatorii aia de’ti vine sa’i impusti de ciuda cum vorbesc si te flituiesc la telefon. Eu nu aveam ab busines (acum am garantat de la alta firma) dar, raspunsul lor este cum a zis cineva mai sus : dintr’o lista.
Daca o sa cautati “Colectia problemelor RDS” o sa apar pe prina pagina in google cu un articol sau mai multe …
Nu vreau sa mai aud de ei: chiar “rds sucks” !!!
1.daca ai ip`ul nu poti identifica in baza de dat.
2.ip`urile sunt gestionate in alta parte.cel mult poti sa dai un ping din baza de date asta daca
.pui acele intrebari deranjate:cod fiscal,adresa,nume reclamant
pentru cei care nu stiu,nu sunt intrebari cititte de pe foaie ci este o structura de apel ce trebuie urmate.
identificare si rezolvare.
din pacate nu sunt butoane pentru rezolvare
mi`ar place si mie sa mi se rezolve in 10 minute
dar cu siguranta la contracte pe pers juridica nu e nevoie sa astepti prea mult
.punct
amnesya: sa luam un exemplu cu masini ca sa fie cit de cit relevant.
Sa presupunem ca eu imi iau o Dacie si sun la service ca merge masina prost iar intrebarea care mi se pune este “locuiti linga un Petrom?” iar eu raspund “Stiti linga mine e un OMV” Si dialogul continua “A pai atunci nu putem sa va ajutam. Click”
O situatie de genul asta ar fi identica din punct de vedere al efectului.
Nervi , draci si renuntare la contract. O sa revin cu comentarii probabil in articol separat cit de curind ca sint in certuri cu ei apropo de facturi si servicii.
Amnesia: scuze ca’ti zis cadr ip-ul reflecta modemul modem-ul are un mac iar mac-ul este alocat unei persoane. Ai gasit persoana, nu mai ai nevoie de nimik altceva.
Been there done that.
Cum se face ca unii oameni, ca mine, nu au niciodata probleme cu RDS-ul, ating de foarte multe ori viteza maxima din abonament, ba chiar o depasesc si nu au nicio alta problema cu ei, dar tocmai voi, frustratii care folosesc linux doar ca sa arate ca ei sunt altfel, aveti mereu probleme? Mi-e scarba de voi, astia, mereu nemultumiti. Am lucrat cu publicul, stiu cum e sa ai mereu prosti ca voi pe cap, care nu stiu decat sa se planga. Problemele vi le faceti singuri! Eu am Windows (de care voi va plangeti mereu) si nu am avut niciodata probleme cu el, probleme care sa nu se poata rezolva, ca nici linuxul nu e perfect, iar cu RDS-ul cu atat mai putin. Ca vreti voi Linux ca sa fiti altfel dom’le si ca nu va descurcati, e problema voastra, nu trebuie sa spargeti oalele in capul altora. Ce ar fi sa stie astia ce probleme puteti intampina voi pe toata gramada de distributii pe care le faceti voi, astia din lumea libera a internetului dom’le? Sunteti jalnici!
… si cine poate crede un articol ca asta, care se vede de la o posta ca e facut de un inapoiat care nu are legatura cu internetul din ziua de azi? Omule, tu observi ca inca scrii ca pe timpul lui Ceausescu. Daca nici macar sa scrii cum se scrie corect in ziua de azi nu stii, cum as putea sa cred ca problemaasta cu netul nu e de la tine?
Alexandru Stefan: Tu ai citit articolul ? Ce legatura are Windows-ul sau Linuxul cu faptul ca pe o conexiune sint pierderi de 50% ?
Daca puneam un laptop cu windows in locul linuxului situatia era identica. Dar nu despre linux versus windows este articolul asta. Si nici macar despre faptul ca rds nu ofera suport de linux. Ca nu suport de linux am cerut . Ci am cerut ca in situatia data sa rezolve problema de conectivitate care nu are NICI o legatura in cazul de fata cu sistemul de operare.
Raspunsul “nu oferim suport de linux” in conditiile in care problema e de conectivitate se cheama cap in nisip. Pentru ca eu la RDS nu platesc SUPORT ci platesc conectivitate.
Funny article. Even funnier comments. 😀
Domnule linuxist frustrat, teleportat in era noastra direct de pe vremea lui Ceashca… 🙂 (nu ma puteam abtzine sa nu fac putzin fun de comentariile de mai sus la adresa ta) Era o vreme cand stateam pe net cu ajutorul unui U.S. Robotics, pe linia de telefon. Apoi, putzin mai tarziu, a aparut Astral-ul (viitor UPC) in peisaj. Mergea ca un a$$. Apoi, RDS s-a bagat cu japca la mine in bloc. Am hotarat ca schimbarea e benefica shi am facut-o. Nu am regretat nicio secunda. De cand am internet de la RDS, am prins vreo doua sau trei maintenance-uri. adica nu am avut net cate o jumatate de ora, o ora, de fiecare data cand s-a intamplat asta, apoi s-a mai intamplat cand a picat curentu` shi nu a mai pornit switch-ul din cutie, shi pana s-au sesizat, au trecut vreo 2 zile… dar in rest, merge impecabil. cand ai 50% pierderi, ba itzi incarca, ba nu itzi incarca, timp mare de incarcare… nush. Tata, nu te enerva din cauza unui operator de la call center care poate nu are idee pe ce lume se afla… vreo gagica de nici n-are treaba cu computerele, a fost la un training shi au luat-o ca are tzatze mari. sau skill-uri de comunicare. sau mai shtiu eu ce. Serios. Daca suni la ei, eventual cere pe cineva de la alt departament. sau care e specializat pe problema pe care o ai. Operatoarele de call center au munca cea mai de jos din firma aia… e ca shi cum tu, acolo unde lucrezi, ai vorbi cu femeia de serviciu despre ce face “chmod +x” 😛 Parerea mea e ca exista o problema pe undeva dar nu ai ajuns la cel calificat sa rezolve o astfel de problema. Shi da, asta e procedura. Te intreaba tot felul de labarii pana sa ajunga acolo unde te doare pe tine. Ai rabdare, nu te enerva shi cere la telefon pe cineva competent.
Apoi, nush ce alta legatura la internet s-ar ridica la nivelul asteia. Eu unul nu vreau sa mai aud de retzele de cartier cat oi trai. Decat eventual daca e a mea shi intre timp am nishte shcoli in spate astfel incat sa pot sa ofer eu suportul pentru conectivitate atunci cand este nevoie. Zi-mi mai bun decat RDS, te rog…
Cu tot respectul,
Shobo PeaceMakerS.
Ceva mai bun ca RDS ? Eu am tot respectul pentru cei de la INES de exemplu. Cu MUUUULLLLTTTTT peste RDS.
Daca tot veni vorba de rds, va pot spune ca susnumita firma , a cumparat vechiul meu furnizor de net, Airbytes. De cand am semnat un nou contract cu noii proprietari (din februarie 2010), am avut in fiecare luna probleme, am fost nevoit ca in fiecare luna, sa stau fara net cate 2-3 zile. Pe langa asta, nu mai merge internetul la SO Linux. Nu inteleg, de ce la vechii furnizori, functiona internetul,iar la ei nu functioneaza. Nu am bani sa-mi cumpar licenta de win, asa ca folosesc LINUX. Nu se poate ca un furnizor de internet sa forteze clientii sa cumpere windows. Daca imi dau ei o licenta, poate mai stau la ei, daca nu, fac plangere la OPC si renunt la contract, chiar daca am semnat pe un an.
am rds de 3 ani si pana acuma merge perfect. netul imi pica odata la 3-4 luni, nu stiu de ce va tot plangeti. treceti la alti furnizori daca nu va convine. si cine a zis ca iti trebuie windows cu licenta pt net? @mitica…daca la tine e conexiunea proasta nu inseamna ca rds’u ii varza, mai documenteaza’te si tu inainte sa iti dai cu parerea in legatura cu d’astea;)
Ba da sa stiti ca un isp poate forta un client sa-si instaleze windows si asta se numeste monopol asta in atentia celor de la haga fiindca daca cei de la haga vor sa castige bani ar trebui sa-si puna atentia putin pe acest “nu oferim suport pentru linux” si asta este doar una nu stiu daca a-ti incercat sa instalati apache server cu virtual host atentie ramanati offline fiindca rds-rcs nu va permite sa hostati pe calculatorul propriu propriul website nonprofit!!! comunism original
Deci dragilor de la haga daca va intereseaza o firma conunista care pe de asupra face si monopol pe piata systemelor de operara puteti intra in actiune succes !!!!
cred ca am sa fac un blog in engleza ce ziceti?
Comments are closed.